The Quilter's Last Resort
The Quilter's Last Resort

The LAST place you'll have to find when looking for quilting companions.
 
HomeHome  Quilters ResortQuilters Resort  RegisterRegister  Log in  



Wishing you all a Happy and Peaceful Holiday Season


Share | 
 

 Texas Quilt Pattern

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Guest
Guest



PostSubject: Texas Quilt Pattern    Mon Apr 09, 2012 6:22 am

Saw this quilt on Common Threads site . Boy , it makes me wish I was a Texan Very Happy Love it ! and fairly simple but effective applique. Any of you Texas ladies doing it ? Scroll down to see the completed blocks .

http://www.commonthreadsquilting.com/index.php/component/content/article/413
Back to top Go down
Calico_Chris



Number of posts : 4269
Location : Ann Arbor, Michigan USA
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Mon Apr 09, 2012 6:37 am

Nice quilt! but I'm a northern gal
Back to top Go down
texasmusicmom



Number of posts : 6795
Age : 59
Location : Columbia, South Carolina, USA
Registration date : 2008-09-05

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Mon Apr 09, 2012 12:51 pm

WOW!!!! I'd love to do that one, but looks very complicated. It' so pretty! But I have two Texas ones in my to do queue! I love every block and really like how they put Texas wildflowers on the blocks. So nice!

HMMMMMM.......You could do it for me!!!!!!! Would look lovely in my home! TEEHEE!
Back to top Go down
memaw4



Number of posts : 9468
Age : 61
Location : South East Ohio
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Mon Apr 09, 2012 5:32 pm

Very pretty indeed, but I'm a northern lady all the way!
Back to top Go down
quiltermarynel



Number of posts : 11559
Age : 72
Location : Trinity Co. California
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Mon Apr 09, 2012 10:40 pm

It is very nice. TMM, but the time I get to it on my WAD list, we'll both be too old to remember where it goes.
Back to top Go down
texasmusicmom



Number of posts : 6795
Age : 59
Location : Columbia, South Carolina, USA
Registration date : 2008-09-05

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Tue Apr 10, 2012 1:46 pm

LOL.....isn't that the truth!!!!!
lmao lmao
Back to top Go down
TxMaryQuilts
Moderator


Number of posts : 9696
Age : 57
Location : Heart of Texas
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Tue Apr 10, 2012 2:05 pm

I saw this recently at a quilt show. It is pretty. But I have two other Texas quilts that I already have fabric for so I guess I better do them first.

Henny, you can make and just tell folks you are a transplanted Texan. winking

_________________
TxMaryQuilts    

Always in a Texas state of mind.
http://s1309.beta.photobucket.com/user/TxQuilter59/library/#/user/TxQuilter59/library/?&_suid=136183123861005557608880981697
Back to top Go down
quiltermarynel



Number of posts : 11559
Age : 72
Location : Trinity Co. California
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Wed Apr 11, 2012 1:14 am

Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Wed Apr 11, 2012 4:10 am

Ya'all reckon they'd believe me TMQ ? Very Happy
Back to top Go down
TxMaryQuilts
Moderator


Number of posts : 9696
Age : 57
Location : Heart of Texas
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Thu Apr 12, 2012 4:27 pm

Sure hon, no problem. I'll jest teach ya a bit of the lingo. lol!

_________________
TxMaryQuilts    

Always in a Texas state of mind.
http://s1309.beta.photobucket.com/user/TxQuilter59/library/#/user/TxQuilter59/library/?&_suid=136183123861005557608880981697
Back to top Go down
texasmusicmom



Number of posts : 6795
Age : 59
Location : Columbia, South Carolina, USA
Registration date : 2008-09-05

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Thu Apr 12, 2012 9:09 pm

Just say "Bless her heart!" anytime you are put out with someone!

Ya'll, fixin' to, round to......lol.
Back to top Go down
TxMaryQuilts
Moderator


Number of posts : 9696
Age : 57
Location : Heart of Texas
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Thu Apr 12, 2012 9:29 pm

Yep, if'n someone questions you and sez ya ain't from Texas just look at 'em and say "I guess you'd know, bless your heart."

lmao

_________________
TxMaryQuilts    

Always in a Texas state of mind.
http://s1309.beta.photobucket.com/user/TxQuilter59/library/#/user/TxQuilter59/library/?&_suid=136183123861005557608880981697
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Thu Apr 12, 2012 9:39 pm

I'm a larnin ' lol! or is that Ozark hillbilly ?? lmao
Back to top Go down
texasmusicmom



Number of posts : 6795
Age : 59
Location : Columbia, South Carolina, USA
Registration date : 2008-09-05

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Fri Apr 13, 2012 9:54 am

lmao lmao lmao
Yes....that's more hillbilly....Texan would be "lernin"....lol....heavy on the R sound....haha.
Back to top Go down
QBee - Mary Ann



Number of posts : 4205
Age : 66
Location : Granite Falls Minnesota
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Fri Apr 13, 2012 11:10 am

Just wonderin' - Do you ever say "Bless your heart" or "Bless her heart" in a nice way? Or if I hear "Bless your heart" should I be insulted every time????
Back to top Go down
TxMaryQuilts
Moderator


Number of posts : 9696
Age : 57
Location : Heart of Texas
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Fri Apr 13, 2012 4:44 pm

Yes it does get used in a nice way. Usually to express concern. When you feel bad that someone is sick, you might say "Oh that's sad , bless his heart." Tone of voice has a lot to do with the sincerity of the remark. It is what usually designates sarcasm or genuine concern.

We'll teach ya'll yet, bless your hearts. lmao


_________________
TxMaryQuilts    

Always in a Texas state of mind.
http://s1309.beta.photobucket.com/user/TxQuilter59/library/#/user/TxQuilter59/library/?&_suid=136183123861005557608880981697
Back to top Go down
texasmusicmom



Number of posts : 6795
Age : 59
Location : Columbia, South Carolina, USA
Registration date : 2008-09-05

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Fri Apr 13, 2012 6:00 pm

lmao Especially if the "bless her heart" is followed by a "but..........". Yep.....TXM is right....you can tell.....sarcasm is usually involved!
Back to top Go down
golo
Moderator


Number of posts : 13244
Age : 69
Location : Grafton ND
Registration date : 2008-09-02

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Fri Apr 13, 2012 6:58 pm


_________________
So you see, imagination needs moodling - long, inefficient, happy idling, dawdling and puttering.
"Brenda Ueland "

Golo

Dreams are wishes the heart makes... I dream of lots of quilting
Back to top Go down
QBee - Mary Ann



Number of posts : 4205
Age : 66
Location : Granite Falls Minnesota
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Fri Apr 13, 2012 9:44 pm

Well, bless your Texas hearts for enlightening us. In "Minnesota nice" we say, "Oh, how interesting." (while inside you're thinking, "eww, that's ugly" or " how dumb"...) Very Happy
Back to top Go down
Gimpy Cat
Admin


Number of posts : 20321
Age : 47
Location : Edge of The World - Tasmania, Australia
Registration date : 2008-09-02

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Sat Apr 14, 2012 4:28 am

zipmouth no comment

_________________
"My will is mine.....I shall not make it soft for you"  Aeschylus, Agamemnon
Back to top Go down
Gimpy Cat
Admin


Number of posts : 20321
Age : 47
Location : Edge of The World - Tasmania, Australia
Registration date : 2008-09-02

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Sat Apr 14, 2012 4:28 am

at all......................................................

_________________
"My will is mine.....I shall not make it soft for you"  Aeschylus, Agamemnon
Back to top Go down
Calico_Chris



Number of posts : 4269
Location : Ann Arbor, Michigan USA
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Sat Apr 14, 2012 7:48 am

Kinda like when the church lady (saturday night live) says "Isn't that special" LOL

Back to top Go down
golo
Moderator


Number of posts : 13244
Age : 69
Location : Grafton ND
Registration date : 2008-09-02

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Sat Apr 14, 2012 7:52 am

Whatever !

_________________
So you see, imagination needs moodling - long, inefficient, happy idling, dawdling and puttering.
"Brenda Ueland "

Golo

Dreams are wishes the heart makes... I dream of lots of quilting
Back to top Go down
texasmusicmom



Number of posts : 6795
Age : 59
Location : Columbia, South Carolina, USA
Registration date : 2008-09-05

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Sat Apr 14, 2012 10:45 am

Calico_Chris wrote:
Kinda like when the church lady (saturday night live) says "Isn't that special" LOL


lmao lol! lmao lol! OMgoodnes.....had forgotten her....how funny!
Back to top Go down
TxMaryQuilts
Moderator


Number of posts : 9696
Age : 57
Location : Heart of Texas
Registration date : 2008-09-03

PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Sat Apr 14, 2012 6:19 pm

It is so funny how each area has their own way of saying "Well bless your heart". If nothing else, we know sarcasm is universal. Now isn't that special? lmao

_________________
TxMaryQuilts    

Always in a Texas state of mind.
http://s1309.beta.photobucket.com/user/TxQuilter59/library/#/user/TxQuilter59/library/?&_suid=136183123861005557608880981697
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Texas Quilt Pattern    Today at 1:14 am

Back to top Go down
 
Texas Quilt Pattern
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Scrap Quilt tips from Lynn Roddy Brown (Houston Quilt show)
» Civil War Army Cot Quilt by tlcquiltnut
» Let It Snow
» Wonky Houses BOM by Sulky
» Tuella's Day Out

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
The Quilter's Last Resort :: Interactive (Swaps, Challenges, Etc.) :: Fabric and Pattern Search/Swap/Trade :: Links to neat sites, quilt shops etc-
Jump to: